Teun van de KeukenTeun is presentator van het onderzoeksjournalistieke programma De Monitor, dat op basis van tips van kijkers en klokkenluiders misstanden in Nederland aan de kaak stelt (KRO NCRV), en ook De Slag om de Klerewereld: een undercover documentaireserie over de gang van zaken in de kledingindustrie.

Teun van de Keuken is journalist, columnist en programmamaker. Al jaren is hij één van de gezichten van Keuringsdienst van Waarde (KRO), dat inzicht probeert te geven in de wondere wereld achter ons voedsel. Vanuit de Keuringsdienst ontstond ook Tony’s Chocolonely, de slaafvrije chocolade waarvan Teun de naamgever en initiatiefnemer is.

Verder maakte Teun De Slag om Nederland (VPRO), over de misstanden in de Nederlandse bestuurscultuur en nu nog De Slag om Europa, het enige Nederlandse programma over Europa.

Teun schrijft een wekelijkse column voor de Volkskrant. Eerder schreef hij columns voor het Parool.

In september 2015 verscheen zijn eerste boek Puur en Eerlijk, over ons streven het goede te doen en ons falen dat in de praktijk tot stand te brengen. En waarom we daar niet zo zwaar aan moet en tillen.

Goed Volk volgde in januari 2017, een roman gebaseerd op de jeugd van Teun. Het laat zien hoe het leven van een kind bepaald wordt door de ideologie van zijn ouders.

Zijn nieuwste boek verscheen in oktober 2018: De Supermarktsurvivalgids. Als een ware reisleider loodst Teun je door de jungle die de supermarkt is en geeft hij praktische tips om je niet te laten bedonderen.