Het AD geeft een lijstje met ‘negen smeuïge instinkers’ waar wij mensen intrappen als we door een supermarkt lopen. In Teuns nieuwe boek De Supermarktsurvivalgids leren we over de trucjes van winkels waardoor we extra veel kopen. Een van Teuns tips is de boodschappenkar te laten staan en voor het mandje te kiezen:
Met een karretje koop je meer spullen die je eigenlijk niet nodig hebt. Ons brein werkt nu eenmaal zo dat als we vijf producten in zo’n grote kar zien liggen, we dat een beetje ‘zielig’ vinden. Als je echter een mandje pakt – zo eentje dat je moet dragen – vóél je daadwerkelijk het gewicht van al die spullen die je daarna mee naar huis moet slepen.
Lees de andere tips in het artikel op de website van het AD. Dit artikel verscheen ook in alle aangesloten regionale titels (De Stentor, Brabants Dagblad, De Gelderlander, BN De Stem, Tubantia, Eindhovens Dagblad en PZC).
Teuns boek De Supermarktsurvivalgids is hier te koop maar is ook te vinden in de boekhandel.
Afbeelding: 652234 via Pixabay