Bij Renze: citymarketing op Urk

TeunIn de media

Letterblokken vormen de zin It is marketing

Teun schuift aan bij Renze met zijn nieuws van de dag en bespreekt het fenomeen citymarketing, waar in Nederland veel geld naar toe gaat. Aanleiding is de gemeente Urk die voor veel geld een nieuw fris logo heeft laten ontwerpen.

Met de U van Citymarketing

Er is lang over nagedacht, een campagnebureau werd ingeschakeld. Het resultaat? Een logo waarin de ‘U’ staat voor Urk, Uitdagend, Uitnodigend, Uniek, en U, de burger van Urk. ‘Daar is echt over nagedacht,’ merkt Teun op, met een vleugje sarcasme.

Bedrijfje spelen

Niet alleen Urk gaat los met citymarketing. Teun zegt dat ook overheden ineens denken dat ze een soort bedrijfje moeten spelen en moeten gaan marketen. ‘Maar je kan toch ook gewoon een gemeente zijn?’ Urk heeft het afgelopen jaar de gemeentebelastingen verhoogd omdat ze op de kaart moeten staan. Waanzin!

Renze terugkijken

Bekijk hier de uitzending van Renze van 8 januari 2025 terug. Ook te gast in deze uitzending zijn Saskia Belleman, zij won de Machiavelliprijs 2024, Quote-hoofdredacteur Paul van Riessen over de vriendschappen tussen Trump en tech-miljardairs en Edwin Rutten over het boek Dag Rakkers! Vijftig jaar Ome Willem.

Deel dit bericht