De spullencyclus zal zich herhalen totdat alle grondstoffen op zijn

TeunColumns & verhalen

kapot scherm spullen column

Een paar weken geleden ontving ik thuis een keukenmachine die ik via het internet had besteld. Al bij het eerste gebruik bleek er iets kapot aan de handmixer. De garde bleef niet vast in het apparaat zitten. Ik vroeg de klantenservice om een nieuwe klopper, maar het ging anders. Het bedrijf stuurde mij een heel nieuwe keukenmachine en de postbode nam mijn apparaat met kapot onderdeel weer mee. Lees verder

Al scannend gezond boodschappen doen gaat nog niet zo gemakkelijk

TeunColumns & verhalen

streepjescode

Een paar dagen geleden besprak ik bij Jinek de ‘Kies ik gezond?’-app (pakkende naam!) van het Voedingscentrum en nu is het Voedingscentrum boos. Waarover al die heisa? Na het debacle met het ridicule vinkje moest het voedselvoorlichtingsbureau met iets nieuws komen om ons te stimuleren gezonder voedsel te kiezen. Dat werd een app. Je bent van deze tijd of je bent het niet. De bedoeling is dat je met je telefoon in de supermarkt de barcodes scant van de waar die je wilt kopen. Vervolgens verschijnt er in beeld of het product dat je gekozen hebt ‘past in de schijf van vijf’ en of er te veel suiker, zout of vet in zit. Bij een ongezond potje of pakje wordt een alternatief aangedragen. Lees verder

Teun bij Jinek: De Kies Ik Gezond?-app herkent feta niet

TeunIn de media

Teun bij Jinek gezond bezig

Teun testte de Kies Ik Gezond?-app van het Voedingscentrum, maar kwam van een koude kermis thuis. Met de app scan je producten in de supermarkt waarna een oordeel volgt of je een gezonde keuze maakt. Maar niet alle supermarkten doen mee, en als je zoals Teun op de Griekse toer bent en feta wil scannen, kom je erachter dat dit product niet eens in de app staat. Lees verder

Vomar belooft wel gratis boodschappen voor de vierde in de rij, maar als het erop aankomt, ho maar

TeunColumns & verhalen

Vomar Voordeelmark Logo Groot

Het gebeurt geregeld dat de caissière van de Vomar bij mij in de buurt een keel opzet terwijl ik aan het afrekenen ben: ‘Kassa drie gaat nu ook open!’ Waarom wacht zij niet even beleefd met het roepen van haar mededeling tot ik heb betaald? Of, nog beter: waarom gaat kassa drie niet gewoon open zonder dat daar schel geschreeuw aan vooraf moet gaan? Inmiddels weet ik het antwoord: paniek. Lees verder